کاربردها

مزایای پنل پیامکی ایده پیام برای مشاغل گوناگون چیست؟

امروزه کسب و کارها بیشتر از هر زمان دیگری در حوزه تبلیغات، به سمت استفاده از بازاریابی پیامکی و مزایای پنل پیامکی می روند. با فعالیت تبلیغاتی در این حوزه بیش از پیش به کسب و کار خود رونق بخشیده و گام های بلندتری به سمت موفقیت خود برمیدارند.

بازاریابی و تبلیغات پیامکی به شیوه های گوناگون می تواند کمک بسزایی به تجارت شما داشته باشد. در واقع هیچ حرفه و تجارتی وجود ندارد که از پنل پیامک و سرویس بازاریابی پیامکی بهره مند نشده باشد و بتواند کار خود را رونق بخشد.

این موج جدید تبلیغاتی و بازاریابی پیامکی به سرعت در تمام دنیا گسترش یافته است.

در این مقاله درمورد مزایای پنل پیامکیدر حوزه ی تبلیغات و اطلاع رسانی ، استفاده از سرویس های پیامکی در کسب و کار و کاربردهای پیامک  در مشاغل گوناگون بحث خواهیم کرد.

مزایای پنل پیامکی ایده پیام در حوزه ی تبلیغات و اطلاع رسانی

  • صرفه جویی در زمان

در دنیای امروز که همه چیز با سرعت در حال حرکت و تغییر است زمان حرف اول را میزند. زمان در حوزه تبلیغات نیز یک فاکتور بسیار مهم و ارزشمند است. در پنل پیامک شما میتوانید پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی خود را در آن واحد و با سرعت مطلوبی پس از ارسال ،  به دست مخاطبانتان برسانید.

  • صرفه جویی در هزینه ها

در دنیای تبلیغات امروز بازاریابی پیامکی کم هزینه و مقرون به صرفه ترین روش تبلیغات می باشد. سرویس های پیام کوتاه قادر به صرفه جویی در هزینه کاغذ ، چاپ و … در زمینه تبلیغات هستند.

  • افزایش تعداد مشتریان

با ارسال پیامک انبوه شما میتوانید از میان دریافت کنندگان پیامک ، مخاطبان خود را یافته و تعداد آن ها را روز به روز افزایش دهید. همیشه در میان دریافت کنندگان پیامک تبلیغاتی افرادی وجود دارند که نیازمند خدمات و یا کالای شما باشند که بدین ترتیب شما توانستید زودتر و بهتر از رقبای خود خودتان را به آن ها معرفی نمایید.

  • بالا رفتن آمار بازدید از وب سایت شما

در هر کسب و کاری شما میتوانید با معرفی وب سایتتان با ارسال پیامک به مخاطبانتان تعداد مراجعات به سایتتان را بالا ببرید و با این امکان در میان رقبا بهتر دیده بشوید.

استفاده از مزایای پنل پیامکی ایده پیام در کسب و کار :

راه های بسیار زیادی برای استفاده و بهره مندی از مزایای پنل پیامکی وجود دارد که بهتر است با توجه به کسب و کارتان از آن ها استفاده کنید. چرا که هر کدام به شیوه خود و در زمینه های مختلف به کمک شما می آیند.

گسترش خدمات

یکی از دغدغه های مشتریان شما پس از خرید خدمات و یا محصول از شما، مراحل انجام کار ، خدمات ، ارسال و یا … میباشد . یکی از مزایای پنل پیامکی اینست که شما میتوانید با استفاده از ارسال پیامک در هر مرحله از بخش اجرایی ، خدماتی و… آن ها را در روند انجام کار قرار داده و موجبات رضایت آن ها را فراهم نموده و آن ها را به مشتریان وفاداری برای خود تبدیل نمایید .

اخبار و تغییرات

مطمئنا برای شما پیش آمده است که نیازمند اطلاع رسانی اخبار جدید کسب و کارتان به تمامی مشتریانتان و در کمترین زمان بوده اید اما اینکه بخواهید تمام اخبار تازه ی خود را به اطلاع تمام مشتریان خود برسانیم، کار بسیار دشواری است. یکی دیگر از مزایای پنل پیامکی این است که شما با استفاده از امکانات پنل پیامک قادر خواهید بود تا تمام مشتریان خود را از اخباری که نیاز دارند مطلع بشوند آگاه سازید.

مزایای پنل پیامکی ایده پیامدر مشاغل گوناگون:

در هر شغل و یا کسب و کاری به تناسب روند کاری آن میتوان از مزایای پنل پیامکی بهره برد. در ادامه چند نمونه از مزایای پنل پیامکی در مشاغل مختلف عنوان مینماییم و صد البته که کاربردها فراتر از مثالهای عنوان شده میباشد.

موسسات و مراکز فرهنگی و آموزشی

  • با ارسال پیامک دوره های مختلفجدید را اطلاع رسانی نمایید
  • تبلیغات با ارسال پیامک و اعلام طرح های تخفیفات ثبت نامی
  • پس از آنکه ثبت نام کنندگان مراحل ثبت نامی خود را تکمیل کرده اند میتوانید با ارسال پیامکی اطلاعات کلاس ثبت نامی را به همراه تشکر از حسن انتخاب آن ها ارسال نمایید.
  • ایجاد راه ارتباطی جهت دریافت ایده ها و انتقادات از طریق پیام کوتاه
  • اعلام نمرات هر دوره با ارسال پیامک
  • با ارسال پیامک موفقیت هایی را که توانسته اند کسب نمایند تبریک بگویید.
  • با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به آنها نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.
  • ارسال پیامک برای دعوت و یا شرکت در جلسه،‌ همایش یا برنامه هایی که مرکز برای اعضا یا خانواده ها در نظر گرفته است.
  • ارسال پیامک برای اطلاع رسانی ازآماده بودن گواهی های صادر شده

موسسات عالی و آموزشگاه ها

  • اعلام زمانبدی های ثبت نام
  • اعلام مدارک و یا شرایط جهت ثبت نام
  • اعلام نمرات و نتایج بصورت اختصاصی
  • ایجاد راه ارتباطی جهت دریافت ایده ها و انتقادات از طریق پیام کوتاه
  • اعلام تعطیلی و یا لغو یک کلاس با ارسال پیامک
  • اعلام کلاس ها و یا دوره های فوق برنامه با ارسال پیامک
  • ارسال پیامک زمانبندی امتحانات جهت اعلام تاریخ شروع امتحانات بهمراه تاریخ برگزاری امتحان هر درس
  • در مناسبتهای زمانی مختلف با برگزاری مسابقه پیامکی و اهدای جایزه ارتباط خود را با آنها حفظ نمایید.

کلینیک ها ، دندانپزشکی، پزشکان و آزمایشگاه ها

  • سیستم نوبت دهی به بیمار 
  • ارسال شماره پرونده پس از تکمیل و تشکیل آن
  • اعلام نتایج آزمایش با سیستم پاسخگویی خودکار
  • اعلام درج دستورات پزشکی و یادداشتهای پرستاری با ارسال پیامک
  • اعلام زمان مراجعه بعدی بیمار به پزشک مورد نظر با ارسال پیامک
  • دستورات لازم برای مصرف دارو توسط بیمار و توصیه های لازم بعد از گرفتن خدمات در مراکز
  • ایجاد بخش نظر سنجی در خصوص خدمات قابل ارائه.
  • پیشنهادات و انتقادات نسبت به خدمات و بخش های مربوطه
  • ارسال پیامک در مورد اعمال تغییرات احتمالی در شیفت بندی پرسنل

 شرکت های بازرگانی و خدماتی

  • عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید.
  • لیست کالاهای جدیدی که عرضه می کنید به همراه تخفیفی که برای مشتریان قدیمی در نظر گرفته اید را از طریق پیام کوتاه برای مشتری ارسال کنید.
  • با تغییر مکان و یا افتتاح شعبه جدید با ارسال پیامک تغییرات ایجاد شده را به اطلاع مشتریانتان برسانید.
  • تبریک مناسبتهای خاص به مشتریان مثل روزتولد و …
  • ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف 
  • استفاده از سیستم پاسخگویی خودکار برای اطمینان از اصل بودن کالای خریداری شده که با دریافت شماره درج شده روی کالا، مشخصات کالا برای او ارسال می شود.

آژانس ها و هتل ها و تورهای مسافرتی

  • چند ساعت قبل از حرکت با ارسال پیامی به مسافر، ساعت حرکت و محل حضور وی را یادآور شوید.
  • چند دقیقه پس از حرکت برای مسافر پیامی ارسال کرده و برای او سفر خوشی آرزو کنید.
  • اندکی پس از رسیدن مسافر به مقصد با پیامک به او خوش آمد بگویید.
  • در طول برنامه های تور و متناسب با محل های مختلف برنامه ها را به اطلاع مسافر برسانید.
  • پس از مراجعت مسافر به شهر خود با ارسال پیامی از همراهی او در سفر سپاسگزاری کرده و میزان رضایت وی را جویا شوید
  • در بازه های زمانی مختلف تورهای جدید را به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید، به اطلاع مشتریان قبلی برسانید.
  • تبریک مناسبتهای خاص به مشتریان مثل روزتولد و …
  • با ارسال پیام تبریک و تهنیت درمناسبت های مختلف به مشتریان قبلی نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.
  • ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات برای بخش های کلیدی
  • ایجاد بخش نظر سنجی در بخش های مختلف سرویس دهی به مشتریان

مدارس

  • زمان شروع ثبت نام و فعالیت های فوق برنامه را از طریق پیامک به دانش آموزان و والدین آن ها گوشزد کنید.
  • برای ارسال دعوت نامه جلسات اولیا و مربیان به جای استفاده از کاغذ و صرف وقت و هزینه بالا برای تکثیر و توزیع از دعوت نامه پیامکی استفاده کنید.
  • با ارسال پیام کوتاه به همکاران،جلسات شورای دبیران را اطلاع دهید.
  • موارد انضباطی دانش آموزان و درخواست حضور والدین آن ها در مدرسه را با پیامک به صورت مستقیم به والدین اطلاع دهید.
  • با ارسال یک پیامک زمان برگزاری آزمون های مهم را به اطلاع والدین برسانید.
  • با ارسال پیامک به والدین آن ها را در جریان موفقیت های دانش آموزان قرار دهید.
  • در بازه های زمانی مناسب برای دانش آموزان و والدین آن ها پیام های تربیتی و انگیزشی بفرستید.
  • ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به دانش آموزان و والدین
  • ارسال پیامک های علمی جهت تقویت معلومات عمومی و یا درسی دانش آموزان
  • ارسال پیامک جهت اموزش لغات زبان برای بالا بردن انگیزه دانش اموز و تقویت دایره لغات
  • ایجاد بخش نظر سنجی در قسمتهای مختلف مدرسه
  • ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات
  • ارسال پیامک به دانش اموزان جهت اعلام تاریخ شروع امتحانات
  • اعلام نمرات میان ترم و یا پایان ترم هر درس به والدین
  • زمان توزیع کارنامه دانش آموزان رابا ارسال پیامک به والدین اعلام کنید.

شرکت های صنایع غذایی

  • اعلام محصول جدید به مصرف کنندگان و عموم با ارسال پیامک
  • مطالب در زمینه ارزش غذایی و فواید محصولات تولیدی شرکت با ارسال پیامک
  • طرح نظرسنجی پیامکی در مورد محصولات ارائه شده توسط کارخانه از سوی مشتریان و استفاده کنندگان
  • اطلاع رسانی در مورد شرایط تخفیف ویژه
  • انجام مسابقات پیامکی برای مشتریان و استفاده کنندگان محصولات که هم از جنبه های تبلیغاتی و تشویقی موثر میباشد.
  • مراکز پخش مواد غذایی میتوانند با سیستم پاسخگویی خودکار مشخصات درخواستی اعم از تعداد موجود ، قیمت ، برند محصول را به کارخانجات صنایع غذایی اعلام کنند.
  • از کارکنان بخواهید ایده ها و انتقادات خود را از طریق پیام کوتاه با شما در میان بگذارند.
  • موفقیت های کاری مجموعه را با ارسال پیامی به کارکنان تبریک بگویید تا آنها احساس مالکیت داشته و خود را در موفقیت ها شریک بدانند.

شرکتهای بیمه

  • ارسال پیامک در مورد امتیازات شرکت بیمه ای و خدمات
  • ارسال پیامک برای تشکر از مشتریانی که بیمه شما را انتخاب کرده اند .
  • ارسال پیامک در خصوص پایان قرارداد
  • اعلام سررسید بیمه مشتری با ارسال یک پیامک 
  • ارسال پیام تبریک به مناسبتهای خاص به مشتریان
  • اطلاع رسانی به مشتریان در مواقع اتمام دوره بیمه و تمدید آن 
  • اطلاع رسانی به مشتریان و متقاضیان در مورد خدمات جدید بیمه ای 
  • ارتباط دو طرفه با مشتری و دریافت پیشنهادات و نظرات مشتری 
  • آگاهی مشتریان از وضعیت بیمه خود در هر لحظه از شبانه روز فقط با ارسال یک پیام کوتاه
  • برگزاری نظرسنجی ومسابقات 
  • ارسال پیامک تبلیغاتی برای نمایندگی خود

مخاطبین خودرو

  • اعلام جدیترین محصولات به مشتریان با ارسال پیامک 
  • اطلاع رسانی در مورد شرایط ویژه فروش با ارسال پیامک
  • ارسال پیامک برای تاریخ رسید دعوتنامه تحویل خودرو یا اعلام تاریخ تحویل خودرو به مشتری
  • ارسال پیامک با توجه به مناسبتهای ملی و مذهبی
  • انجام طرح نظرسنجی در مورد خدمات ارائه شده در نمایندگی ها
  • ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات پیامکی
  • منشی آنلاین و پیامکی برای پاسخگویی به سوالات متداول مشتریان
  • تبریک مناسبتهای خاص به مشتریان مثل روزتولد و …

نشریات

  • دریافت سوژه و عناوین مورد علاقه خوانندگان برای چاپ در شماره بعدی
  • دریافت مطالب کوتاه و دل نوشته های خوانندگان برای چاپ
  • اعلام فرارسیدن زمان تمدید اشتراک نشریه
  • ترغیب علاقمندان نشریه برای خواندن شماره بعدی از طریق ارسال عناوین مطالب نشریه کمی پیش از انتشار آن
  • اعلام انتشار و زمان توزیع شماره جدید به خوانندگان
  • برگزاری مسابقه از طریق نشریه و دریافت جواب از طریق پیامک
  • برگزاری نظرسنجی پیامکی
  • ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت ها 
  • جذب اسپانسر مالی و کسب درآمد از طریق ارسال پیامک جهت دعوت از شرکتها و یا موسسات
  • صندوق پیامکهای مخاطبان برای هر بخش به عنوان مثال : بخش خبرنگاران -مدیرمسول –سردبیر و…
  • ارسال اخبارهای هر بخش با استفاده از ماژول پاسخگویی خودکار سرویس پنل پیامک
  • ارسال جواب جداول مطرح شده در روزنامه ها و نشریات با استفاده از ماژول پاسخگویی خودکار سرویس پنل پیامک

شرکت ها و سازمان ها

  • انتشار اخبار سازمان
  • دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارش ها
  • فراخوان مراسم و همایش های علمی فرهنگی
  • نظر سنجی پیامکی
  • ارسال پیام تبریک و تهنیت مناسبت ها
  • ارسال پیام انگیزشی به کارکنان
  • اعلام میزان حقوق یا میزان پاداش درنظر گرفته شده اخر ماه برای کارمندان قبل از تحویل فیش
  • اعلام خدمات خاص برای کارمندان نمونه با توجه به نظر خود کارمندان
  • ارسال پیامک های فرهنگی و جذاب بصورت روزانه یا هفتگی برای پرسنل
  • اعلام جلسات مدیران از طریق پیامک با امکان قابلیت گزارشگیری

صندوق های تعاونی

  • معرفی خدمات بانکی به مشتریان
  • اعلام پایان مهلت سپرده به مشتریان
  • اعلام نرخ های سود برای اطلاع به مشتریان
  • اعلام حضور مشتریان در خصوص تکمیل مدارک
  • ایجاد بخش نظرسنجی در مورد خدمات ارائه شده یا نحوه برخورد با ارباب رجوع و…
  • صندوق انتقادات و پیشنهادات
  • ارسال پیامک در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی
  • ارسال پیامک تبریک تولد به مشتریان و پرسنل
  • اعلام قدردانی و تشکر از مشتریان بابت افتتاح حساب
  • اعلام دیرکرد قسط وام یا سررسید وام ها
  • اعلام تراکنشهای انجام شده از طریق ارسال پیامک
  • اعلام وارد شدن به اینترنت بانک و انجام تراکنشهای مالی از طریق ارسال پیامک

اتحادیه ها و اصناف

  • اعلام مدت زمان مانده تا تاریخ تمدید جواز کسب
  • ارسال پیامکهای تبریک و تسلیت با توجه به مناسبتهای ملی و مذهبی برای اعضاء
  • اعلام جلسات اتحادیه . با ذکر تاریخ ، ساعت و مکان
  • اعلام ساعت بازکردن مغازه ها و بسته شدن مغازه ها به صورت کلی
  • اطلاع رسانی قوانین اتحادیه و موارد مشابه که نیاز به اطلاع کلیه اعضا میباشد از طریق ارسال پیامک
  • دعوت از اعضاء برای شرکت در مراسمی خاص از طریق ارسال پیامک
  • اطلاع رسانی های خاص اعضا مثل هزینه ها و تعرفه های حق عضویت از طریق ارسال پیامک
  • ارسال پیامک جهت اعلام مدارک لازم برای تمدید عضویت

مراکز خیریه

  • فراخوان عمومی و جذب حامی با ارسال پیامک
  • معرفی طرح های مختلف مراکز خیریه
  • اعلام شماره حساب طرح های مختلف به خیرین از طریق ارسال پیامک
  • دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق پیامک
  • ارسال پیامک با توجه به مناسبتهای ملی و مذهبی
  • ارسال پیامک تشکر بعد از پرداخت خیرین

مساجد و هیئت ها

  • اگاهی به مخاطبین در خصوص مراسم و فعالیتهای مسجد یا هیئت.
  • اعلام برنامه های مساجد در ماه های خاص
  • ارسال پیامک به صورت زمانبندی برای شرکت در جلسات از قبل تعیین شده
  • اطلاع از جلسات همیشگی دعاها با ذکر تاریخ ، زمان و مکان از طریق پیامک
  • اعلام تسهیلات قابل ارائه برای اعضا

بسیج

  • آگاهی به مخاطبین در خصوص فعالیتها و اقدامات جدید
  • اعلام برنامه های خاص به مناسبتهای خاص ملی و مذهبی مثلا ماه محرم یا ایام دهه فجر و …
  • ارسال پیامک به صورت زمانبندی برای شرکت در جلسات از قبل تعیین شده
  • اطلاع از جلسات همیشگی مثلا اعلام تاریخ ، ساعت و مکان هر هفته از طریق پیامک
  • ارسال پیامهای مختلف فرهنگی از قبیل حدیث ،‌شعر و …
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *